چسب دو طرفه پلی استر

توضیحات:

چسب دوطرفه پلی استر PET یک نوع چسب با کاربردهای فنی و عمومی است که برای اتصال، حفاظت و پوشاندن استفاده می شود. PET مخفف “پلی اتیلن ترفتالات” است که به ماده ای اشاره دارد که این چسب از آن ساخته شده است.

انواع چسب های دو طرفه شفاف پلی استر که داری قدرت چسبندگی بالا و مقاومت خوب در برابر کشش و پارگی می باشند را می توان برای لمینه کردن بر روی فوم، لاستیک، بردهای پلاستیکی، صفحات فلزی، و همچنین چسباندن قطعات پلاستیکی ABS در صنایع خودرو سازی و الکترونیک استفاده نمود.

 

ساختار چسب:

لایه حامل (Carrier Layer): این لایه از فیلم پلی استر (PET) ساخته شده است.
چسب(Adhesive): در این نوع چسب نواری معمولا از هر سه نوع چسب آکرلیک، سیلیکون و لاستیکی برای ساخت محصول نهایی با ویژگی های مختلف استفاده می شود.
لاینر آزادکننده(Release Liner): برای لاینر این نوع چسب معمولا از هر دو نوع روکش کاغذ سیلیکون یا فیلم پلاستیکی استفاده می شود.

 

ویژگی های فنی چسب:

مقاومت های این نوع چسب به شرح زیر می باشد:
دما: برخی از چسب های PET دو طرفه می توانند در دمای طولانی مدت تا ۱۲۵ درجه سانتی گراد و حتی دمای کوتاه مدت بالای ۲۰۰ درجه سانتی گراد کار کنند. برخی دیگر از این چسب ها می توانند در دمای طولانی مدت تا ۷۰ درجه سانتی گراد و در دمای کوتاه مدت تا ۱۵۰ درجه سانتی گراد کار کنند.
رطوبت: چسب PET دو طرفه مقاوم در برابر رطوبت است. برخی از این چسب ها حتی در شرایط رطوبت بالا نیز پایدار می مانند.
اشعه UV: چسب دوطرفه پلی استر مقاومت خوبی در برابر تابش اشعه UV دارد و در فضای بیرونی کمتر از چسب های دیگر زرد می‌شود. همچنین، برخی از نوارهای چسب PET با استفاده از مواد مقاوم در برابر UV طراحی شده‌اند که حتی از حالت عادی هم مقاومت بیشتری در برابر تابش UV ارائه دهند.
فشار الکتریکی: برخی از چسب های PET دو طرفه می توانند فشار الکتریکی تا ۲۹۰۰ ولت را تحمل کنند.

 

بازارها و کاربردهای چسب:

خودروسازی: این نوع چسب می تواند برای اتصال تزئینات خارجی و داخلی خودرو استفاده شود. همچنین ایجاد عایق بندی برای سیستم های هواکش از دیگر کاربردهای این چسب در خودروسازی است. از دیگر موارد استفاده این چسب در خودروسازی می توان به تعمیر چراغ های خارجی شکسته، اتصال بال عقب ماشین و نصب پلاک های شماره اشاره کرد. همچین این چسب برای پیوند قطعات در باتری های الکتریکی نیز استفاده می شود.
ساختمان: چسب دوطرفه پلی استر می تواند برای ایجاد یک پیوند قوی بین قطعات مختلف در سیستم های گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع استفاده شود. همچنین از این چسب برای پیوند قطعات دکوراسیون به هم نیز استفاده می شود.
الکترونیک: چسب PET برای اتصال قطعات در دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود. برای مثال، در تولید تلفن همراه، چسب PET می تواند برای اتصال لنز به بدنه تلفن همراه استفاده شود.
تولید لباس: برخی از چسب های PET می توانند برای وصل کردن برچسب ها یا نمادها به لباس استفاده شوند.
چاپ و تبلیغات: چسب نواری دو طرفه PET در برخی از کاربردهای خاص مانند اتصال پلاک های اسم و ساخت ماکت های تبلیغاتی استفاده می شود. همچنین برای نصب پرچ، پیچ و قطعات کوچک و اتصال صفحات چاپی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
هوافضا: در هواپیماها این چسب برای تثبیت قطعات صندلی کابین خلبان در شرایطی که احتمال وجود آتش سوزی وجود دارد و باید از اشتعال مواد داخل کابین جلوگیری شود، استفاده می‌شود. همچنین برای عایق بندی برای کنترل صدا نیز در جاهای مختلف بدنه هواپیما استفاده می شود.
بسته بندی: این نوارچسب برای ساخت گونی ها و جامبوبگ در کارخانه های گونی بافی کاربرد دارد.

 

برای خرید این محصول با بهترین قیمت روی سبد خرید کلیک کنید فروشگاه بونو

 

پیام بگذارید