چسب دو طرفه فوم

توضیحات:

چسب دو طرفه فوم از یک فیلم فوم ساخته شده است که هر دو طرف آن با چسب پوشانده شده است. این چسب معمولا از یک چسب اکریلیک با خواص ویسکوالاستیک ساخته شده است. این چسب قادر به اتصال به سطوح مختلفی است، از جمله فلزات رنگی، آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، فولاد گالوانیزه، کامپوزیت‌ها، و پلاستیک‌ها، از جمله اکریلیک، پلی‌کربنات، ABS .

چسب فوم دوطرفه

ساختار چسب:

لایه حامل (Carrier Layer): فوم به عنوان یک حامل برای ماده چسبنده عمل می‌کند و باعث می‌شود تماس سطحی بیشتری بین ماده چسبنده و ماده مورد نظر برای چسبیدن ایجاد شود.
چسب(Adhesive): در چسب های نواری دو طرفه فوم معمولا از چسب آکرلیک (Acrylic) یا چسب لاستیکی (Rubber) در دو سمت کریر استفاده می شود که ویژگی های متفاوتی به محصول نهایی می دهد.
لاینر آزادکننده(Release Liner): این لایه در چسب های دو طرفه فوم معمولا از فیلم پلاستیکی یا کاغذ سیلیکون می باشد.

 

ویژگی های فنی چسب:

مقاومت در برابر دما: این چسب مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد که مقاومت حرارتی طولانی مدت آن بین ۸۰ تا ۹۳ درجه سانتیگراد است و مقاومت حرارتی کوتاه مدت آن بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ درجه سانتیگراد می باشد.
مقاومت در برابر رطوبت: به دلیل مقاومت آب‌گریزی بالایی که دارد، این چسب برای استفاده در فضای باز بسیار مناسب می باشد. هسته فوم آن مناسب برای اتصال اقلامی است که در معرض باران، برف یا شرایط آب و هوایی دیگر قرار دارند، زیرا به جلوگیری از نفوذ آب کمک می‌کند.
مقاومت در برابر UV: این چسب مقاومت بالایی در برابر پرتوهای UV دارد که استفاده از آن را در فضای بیرونی مناسب می کند.
مقاومت در برابر مواد شیمیایی: ماده اصلی چسب و هسته فوم از اکریلیک ساخته شده‌اند، بنابراین مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارد.
میرایی خوب: این چسب دارای میرایی خوب است. (میرایی یا Damping در فیزیک به فرایندی گفته می‌شود که در آن انرژی یک سیستم ارتعاشی یا متحرک به تدریج کاهش می‌یابد)

چسب دوطرفه فوم روکش خردلی

بازارها و کاربردهای چسب:

خودروسازی: از این نوارچسب برای اتصال و پیوند قطعات مختلف استفاده می شود. اتصال قطعات آینه خارجی خودرو به یکدیگر و پیوند لوگو خودرو به بدنه از کاربردهای اصلی این چسب است. از دیگر کاربردهای خودرویی می توان به اتصال زه به بدنه و وصل کردن اجزای لنت خودرو به هم اشاره کرد.
لوازم خانگی: این چسب‌های دو طرفه برای اتصال و تثبیت قطعات در لوازم خانگی مانند اتصال نمایشگر یخچال و لباسشویی و همچنین پیوند قاب لوازم خانگی به بدنه آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.
هوافضا: برخی از این چسب‌ها برای کاربردهای سخت و مقاوم در صنعت هوا و فضا استفاده می‌شوند. برای مثال، اگر شما می‌خواهید یک قطعه را به بدنه یک هواپیما یا ماهواره اتصال دهید، می‌توانید از این چسب‌ها استفاده کنید.
مبلمان: چسب های نواری دو طرفه فوم برای وصل کردن تزئینات به مبلمان نیز استفاده می‌شوند.
ساختمان: این چسب‌ها برای عایق بندی و درزگیری در و پنجره ها کاربرد دارند. همچنین در تثبیت فرش ها و مبلمان در جای خود و نصب انواع اکسسوری، آینه و تابلوها نیز مورد استفاده قرار می گیرید.
تولید کیف و کفش: چسب نواری دو طرفه فوم برای اتصال پروفیل‌ها و مفصل‌های لاستیکی در صنعت کفش و چرم استفاده می‌شود. این چسب‌ها می‌توانند برای اتصالاتی که نیاز به مقاومت بالا دارند، مناسب باشند. این چسب‌ها به خاطر قدرت چسبندگی بالا و مقاومت در برابر شرایط محیطی مختلف، برای اتصال و پیوند اجزای مختلف کیف و کفش استفاده می‌شوند.
الکترونیک: این چسب‌ها برای پیوند قطعات در دستگاه‌های الکترونیکی همانند پیوند یک قطعه به برد الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.
چاپ و تبلیغات: این چسب ها برای تثبیت و اتصال قسمت های مختلف ماکت های تبلیغاتی، انوع استندها و سرلاین ها مورد استفاده قرار می گیرند.
فروشگاهی: فروشگاه‌ها از چسب فوم برای تثبیت و نصب علائم فروش و سایر پیام‌هایی که مشتریان باید ببینند استفاده می‌کنند.

چسب دوطرفه فوم روکش آبی

برای خرید این محصول با بهترین قیمت روی سبد خرید کلیک کنید فروشگاه بونو

 

 

پیام بگذارید