چسب دو طرفه پلی پروپیلن

توضیحات:

چسب دو طرفه پلی پروپیلن (OPP) یک نوع چسب است که به دلیل کیفیت برتر و چند منظوره بودن آن در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. OPP مخفف “Oriented Polypropylene” است که به ماده ای اشاره دارد که این چسب از آن ساخته شده است. یکی از ویژگی های کلیدی چسب OPP این است که دارای چسبندگی قوی و دوام طولانی مدت است. این ویژگی آن را گزینه ای ایده آل برای ایمن سازی بسته ها در طول حمل و نقل یا انبارداری می کند.

 

ساختار چسب:

لایه حامل (Carrier Layer): لایه کریر در نوار چسب دو طرفه OPP معمولاً از فیلم OPP ساخته شده است که مقاومت خوبی در برابر خراش، حرارت و مواد شیمیایی دارد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود نوار چسب OPP برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت بالا دارند، مناسب باشد.
چسب(Adhesive): در چسب‌های نواری دو طرفه OPP معمولاً از چسب‌های اکریلیک استفاده می‌کنند. این چسب‌ها می‌توانند از نوع Hot melt، water acrylic یا solvent acrylic باشند. همچنین، در برخی از چسب‌های نواری دو طرفه OPP ممکن است از چسب سیلیکون استفاده شود. اما استفاده از چسب رابر در چسب‌های نواری دو طرفه OPP کمتر مشاهده می‌شود.
لاینر آزادکننده(Release Liner): لاینر مورد استفاده بیشتر کاغذ سیلیکون دو طرفه به رنگ خردلی می باشد.

 

ویژگی های فنی چسب:

مقاومت های این نوع چسب به شرح زیر می باشد:
دما: چسب نواری دو طرفه OPP می تواند در دماهای مختلفی کار کند. برای مثال، برخی از چسب های دو طرفه OPP ، می تواند در دمای طولانی مدت (روزها، هفته ها) تا ۹۳ درجه سانتی گراد و در دمای کوتاه مدت (روزها، هفته ها) تا ۱۴۹ درجه سانتی گراد کار کند. از نظر سرما هم برخی از این چسب ها می توانند تا دمای -۴۰ درجه سانتی گراد را تحمل کنند.
رطوبت: چسب نواری دو طرفه OPP رطوبت را مقاومت می‌کند. برای مثال، این نوع چسب های نواری دو طرفه حتی پس از قرار گرفتن در شرایطی با رطوبت ۱۰۰٪ تا دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد، هیچ تأثیر منفی بر روی کیفیت اتصال خود نشان نمی‌دهند.
اشعه UV: چسب نواری دو طرفه OPP به UV مقاوم است. مثلا، چسب اکریلیک مبتنی بر آب که در چسب نواری دو طرفه OPP استفاده می شود، هنگام قرار گرفتن در معرض نور UV فرسوده نمی شود. با این حال، باید از قرار گرفتن برخی از چسب های دیگر مانند چسب طبیعی و چسب سنتتیک (Hotmelt) در معرض نور آفتاب خودداری کرد زیرا آن‌ها مقاوم در برابر نور UV نیستند.

 

بازارها و کاربردهای چسب:

بسته بندی: معمولا از چسب نواری دو طرفه OPP برای وصل کردن و آب بندی کیسه های نایلونی در صنعت بسته بندی محصولات استفاده می‌شود.
پست: در صنعت پست از این نوع چسب های نواری برای وصل کردن و آب بندی کیسه های نایلونی پستی استفاده می‌شود.
چاپ و تبلیغات: برای پیوند عکس به تخته در تخته شاسی عکاسی و مونتاژ پوسترهای تبلیغاتی به دیوار و شیشه و … استفاده می شود.
الکترونیک: برخی از این چسب ها برای وصل کردن قطعات الکترونیکی به یکدیگر استفاده می‌شود.
تولید لباس: این نوع چسب نواری برای اتصال قطعات مختلف در تولید لباس استفاده می‌شود.
خودروسازی: برای وصل کردن قطعات مختلف در صنایع خودروسازی استفاده می‌شود.

 

برای خرید این محصول با بهترین قیمت روی سبد خرید کلیک کنید فروشگاه بونو

 

پیام بگذارید