چسب یک طرفه پلی استر منسوج درخت سیم

توضیحات:

چسب یک طرفه پلی استر منسوج درخت سیم یک نوع چسب صنعتی است که برای محافظت و سازماندهی سیم‌ها و کابل‌ها در سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی استفاده می‌شود. این نوع چسب به دلیل داشتن پایه پلی استر، مقاومت بالایی در برابر کشش و پارگی دارد. همچنین، این نوع چسب می‌تواند آب را به خوبی تخلیه کند، بنابراین برای محافظت از کابل‌ها و سیم‌ها در محیط‌های دریایی بسیار مناسب است. بسته به ماده‌ای که از آن ساخته شده است، در برابر روغن‌ها، سوخت‌ها، مواد شیمیایی و حتی حرارت مقاومت های مختلفی دارد.

این نوع چسب برای کابل‌های موتور باید بسیار مقاوم در برابر سایش باشد، در حالی که در داخل خودرو، از نوارهای چسب برای کاهش صدا و ارتعاش استفاده می‌شود.

 

ساختار چسب:

لایه حامل (Carrier Layer): این لایه از پشم گوسفند ساخته شده است. این لایه باعث می‌شود که چسب دارای سطح نرم و انعطاف‌پذیر باشد، که مناسب برای دسته‌بندی کردن کابل‌ها است. همچنین، این لایه دارای روکش توری مانند عالی و مقاوم در برابر سایش است که دارای انعطاف بسیار مطلوبی است.
چسب(Adhesive): این لایه بر پایه لاستیک ساخته شده است. این لایه باعث می‌شود که چسب به سطح کابل یا سیم بچسبد و آن را در محل خود نگه دارد. این لایه دارای چسبندگی عالی و استحکام کششی بالایی است.

 

ویژگی های فنی چسب:

مقاومت در برابر دما: این چسب دارای مقاومت بالایی در برابر دما است و می‌تواند در دمای بین -۴۰ تا +۱۵۰ درجه سانتی‌گراد کار کند.
مقاومت در برابر رطوبت: این چسب دارای قابلیت خوبی در برابر رطوبت است. این به این معنی است که اگر چسب در محیط‌های مرطوب قرار بگیرد، خصوصیات خود را حفظ می‌کند و به راحتی خیس نمی شود.
در برابر UV: این چسب در برابر اشعه UV مقاومت خوبی از خود نشان داده است.
در برابر سایش: این چسب دارای مقاومت بالایی در برابر سایش است که اگر سیم‌ها و کابل‌ها در حال حرکت باشند و با سطوح دیگر برخورد کنند، چسب به راحتی ساییده نمی شود.
مقاومت در برابر پارگی: این چسب دارای استحکام کششی بالایی است، اگر بر روی چسب فشار زیادی اعمال شود، چسب به راحتی پاره نمی شود.
در برابر فشار: این چسب می‌تواند تحت فشارهای بالا کار کند و اگر بر روی آن فشار زیادی اعمال شود، چسب به راحتی تغییر شکل نمی دهد و خراب نمی شود.

 

بازارها و کاربردهای چسب:

خودروسازی: در یک خودرو، این چسب می‌تواند برای مهار و محافظت از سیم‌هایی که به سیستم رادیو، چراغ‌ها، موتور و سایر قطعات الکتریکی وصل هستند، استفاده شود.
الکترونیک: این چسب می‌تواند برای بسته‌بندی و محافظت از سیم‌هایی که به برد مدار چاپی، ترانزیستورها، مقاومت‌ها و سایر قطعات الکترونیکی وصل هستند، استفاده شود.
هوافضا: این چسب می‌تواند برای مهار سیم‌هایی که به سیستم‌های ناوبری، کنترل پرواز و سایر سیستم‌های حیاتی هواپیما وصل هستند، استفاده شود.
لوازم خانگی: این چسب می‌تواند برای محافظت از سیم‌هایی که به موتور، ترموستات و سایر قطعات الکتریکی وصل هستند، استفاده شود.

 

برای خرید این محصول با بهترین قیمت روی سبد خرید کلیک کنید فروشگاه بونو

 

 

پیام بگذارید