چسب یک طرفه کنفی تار و پود

توضیحات:

چسب یک طرفه کنفی تار و پود (Cross Filament Fiberglass) انواعی از چسب ها هستند که با الیاف شیشه تقویت شده‌اند که به صورت عرضی و طولی روی سطح چسب قرار می‌گیرند. این الیاف شیشه باعث افزایش قدرت چسبندگی و مقاومت در برابر خراشیدگی و رطوبت می‌شوند. این چسب‌ها عمدتاً در بسته‌بندی سنگین، اتصال و تقویت بسته‌ها، حمل و نقل و پالت‌بندی کالاها استفاده می‌شوند.

 

ساختار چسب:

لایه حامل (Carrier Layer): در چسب کنفی، کریر از فیلم پلی‌پروپیلن یا پلی‌استر ساخته شده است.که با الیاف نخ فایبرگلس به صورت تار و پود تقویت شده است.

چسب(Adhesive): چسب مورد استفاده در این نوع نوارچسب ها از جنس هات ملت یا چسب لاستیکی می باشد.

ویژگی های فنی چسب:

مقاومت در برابر دما: این چسب می‌تواند در دمایی بین ۴۰ تا ۱۳۰ درجه سانتی‌گراد کار کند. اما اگر دما بیش از حد پایین برود، چسب ممکن است شروع به سخت شدن کند و چسبندگی خود را از دست بدهد. اگر دما همچنان کاهش یابد، چسب در نهایت ممکن است یخ بزند و خشک و شکننده شود. بنابراین، بسته به شرایط خاص، ممکن است چسب کنفی نتواند دماهای منفی را تحمل کند. اما لازم به ذکر است که برخی از چسب‌های کنفی ممکن است بتوانند دماهای منفی را تحمل کنند، بنابراین این موضوع بستگی به نوع خاص چسب دارد.

برخی از چسب‌های کنفی تار و پود می‌توانند دماهای بالایی را تحمل کنند. به عنوان مثال، برخی از چسب‌ها می‌توانند تا دمای حدود ۵۳۷ درجه سانتی گراد را تحمل کنند.

در برابر رطوبت: چسب یک طرفه کنفی تار و پود دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت است.

اشعه UV: چسب کنفی مقاومت خوبی در برابر اشعه UV دارد.

مقاومت کششی: چسب کنفی دارای قدرت کششی بالا است. قدرت کششی برخی از این چسب ها ۴۷۲۵ نیوتن بر هر ۱۰۰ میلی‌متر است.

مقاومت در برابر سایش: چسب کنفی مقاومت بالایی در برابر سایش دارد.

مقاومت در برابر پارگی: چسب کنفی مقاومت بالایی در برابر پارگی دارد.

 

بازارها و کاربردهای چسب:

صنعت خودروسازی: چسب یک طرفه کنفی تار و پود برای بسته بندی قطعات خودرو استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در صنعت تولید خودرو، برای بسته بندی قطعات یدکی خودرو.

بسته بندی: این چسب برای بسته بندی جعبه‌های سنگین و حجیم استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در صنعت انبارداری، برای بسته بندی محصولات سنگین مانند لوازم خانگی.

صنعت الکترونیک: این چسب برای ایمن‌سازی قطعات آزاد در هنگام تحویل یا ذخیره‌سازی دستگاه‌های الکتریکی مانند ماشین‌های لباسشویی، یخچال، فریزر، ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در صنعت تولید تلویزیون، برای ایمن‌سازی تلویزیون‌های LED در هنگام حمل و نقل.

غذا و نوشیدنی: این چسب برای بسته بندی و تقویت کارتن‌های سنگین استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در صنعت تولید نوشابه، برای بسته بندی بطری‌های نوشابه.

انرژی: این چسب برای بسته بندی لوله‌های نفت و گاز استفاده می‌شود.

مبلمان: این چسب برای بسته بندی و حمل و نقل مبلمان استفاده می‌شود.

حمل و نقل: این چسب برای بسته بندی و حمل و نقل کالاهای سنگین و حجیم استفاده می‌شود.

کاربردهای سنگین: چسب‌های OPP تقویت‌شده با نخ‌های فیبری که قدرت را به ساختار کلی اضافه می‌کنند، برای کاربردهای سنگین مناسب هستند.

صنعت مواد خطرناک: این چسب برای بسته بندی مواد خطرناک استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در صنعت شیمیایی، برای بسته بندی مواد شیمیایی خطرناک.

 

برای خرید این محصول با بهترین قیمت روی سبد خرید کلیک کنید فروشگاه بونو

 

 

پیام بگذارید