چسب یک طرفه کنفی موازی

توضیحات:

چسب یک طرفه کنفی موازی (Mono Filament Fiberglass) موازی یک نوع چسب با قدرت بالا است که ماده اصلی تولید آن فیلم PET یا BOPP و پارچه فیبر است. این نوع چسب با الیاف فیبرگلاس موازی (یک جهته) تقویت شده است که راه حلی قابل اعتماد برای بسته بندی و تقویت با قدرت نگهداری قوی برای کاربردهای سبک و متوسط ارائه می‌دهد. این نوع چسب دارای یک پشتیبان سه لایه از پلی‌پروپیلن برای مقاومت بالا در برابر کشش و مقاومت مکانیکی خوب است. این چسب عمدتاً در پروژه‌های ساخت و تعمیر استفاده می‌شود.

این چسب که برای عایق بندی لوله‌ها و اتصالات استفاده می‌شود از رشته‌های فایبرگلاس موازی ساخته شده است و برای حفظ ساختار سازمانی خود و جلوگیری از باز شدن پارچه شامل بست در لبه است.

چسب کنفی برای کاربردهای بسیار خاصی در نظر گرفته شده است و در استفاده دریایی رایج است. سازندگان و تعمیرکاران قایق از این چسب برای تقویت مناطق هدف و تقویت گوشه‌ها و درزهای شیشه استفاده می‌کنند.

 

ساختار چسب:

لایه حامل (Carrier Layer): در چسب نواری فایبرگلاس، این لایه معمولاً از مواد پلیمری ساخته شده است. الیاف فایبرگلاس به صورت موازی در این لایه قرار می‌گیرند و با چسب به یکدیگر متصل می‌شوند. این فرآیند باعث می‌شود که چسب فایبرگلاس دارای قدرت و دوام بیشتری باشد.

چسب(Adhesive): معمولا از چسب های مبتی بر اکریلیک یا لاستیکی استفاده می شود.

 

ویژگی های فنی چسب:

مقاومت در برابر دما: چسب یک طرفه کنفی موازی بسته به نوعش می‌تواند در رنج وسیعی از دماها کار کند:

دمای کاری برخی چسب های فایبرگلاس بین -۴۰ درجه سانتی گراد تا۲۶۰ درجه سانتی گراد است. این رنج دما می‌تواند تقریباً تمام محیط‌های فراگیر صنعتی را در بر گیرد.

برخی از چسب‌های فایبرگلاس می‌توانند در برابر دماهای بسیار بالا مقاومت کنند. به عنوان مثال، برخی از چسب‌های فایبرگلاس می‌توانند تا دمای حدود ۲۶۰ درجه سانتی گراد را به طور مداوم تحمل کنند و حتی می‌توانند شعله‌ها و قطرات مذاب تا حدود ۱۲۰۴ درجه سانتی گراد را تحمل کنند.

مقاومت شیمیایی: چسب کنفی موازی دارای مقاومت شیمیایی خیلی خوب است. این به این معنی است که این چسب می‌تواند در برابر تعداد زیادی از مواد شیمیایی مقاومت کند.

در برابر رطوبت: چسب کنفی موازی می‌تواند در محیط‌های بسیار مرطوب کار کند.

در برابر ضربه: چسب کنفی موازی می‌تواند در برابر ضربات قوی مقاومت کند.

مقاومت در برابر خوردگی: چسب کنفی موازی دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی است.

مقاومت در برابر سایش: چسب کنفی موازی دارای مقاومت بسیار عالی در برابر سایش است.

 

بازارها و کاربردهای چسب:

صنعت خودروسازی: چسب یک طرفه کنفی موازی به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و قدرت چسبندگی بالا، در صنایع خودروسازی و هواپیماسازی کاربرد دارد. به عنوان مثال، در صنعت خودروسازی، برای عایق بندی سیم‌های برقی و اتصالات استفاده می‌شود.

صنعت کشتی سازی:

تعمیرات: چسب کنفی می‌تواند به همراه رزین برای تعمیر ترک‌ها، خراش‌ها و خسارت‌های جزئی در پوشش ژل قایق استفاده شود. ترکیب چسب کنفی و رزین یک لکه محکم و مقاوم روی ناحیه خراب ایجاد می‌کند که تقویت ساختاری و آب‌ بندی را فراهم می‌کند.

ساخت قطعات کشتی: مواد ترکیبی کنفی به دلیل خواص برتر خود در ساخت کشتی‌ها استفاده می‌شوند. مواد ترکیبی شامل ترکیب دو یا چند ماده هستند که با هم کار می‌کنند تا قدرت، دوام و توزیع بار را افزایش دهند. این مواد ترکیبی در ساخت قطعات مختلف کشتی مانند بدنه کشتی، پروانه‌ها، توربین‌های بادی و جزرومدی و غیره استفاده می‌شوند.

ساخت لوله‌ها: فایبرگلاس ماده‌ای است که بیشترین استفاده را برای تولید لوله ترکیبی برای حمل نفت یا گاز طبیعی از ایستگاه حفاری خارج از ساحل تا کارخانجات ساحلی دارد.

چسب‌ها در کاربردهای دریایی: چسب‌ها نقش حیاتی در اتصال قطعات ترکیبی دارند. نسبت به روش‌های اتصال سنتی، چسب‌ها مزایای زیادی مانند کاهش زمان تولید و زمان تعمیر تا ۵۰٪، امکان تعمیر در شرایط مرطوب، افزایش مقاومت در برابر خستگی و اثر برخورد، افزایش دوام سازه‌های چسبیده و غیره را ارائه می‌دهند.

صنعت ساختمان: این نوع چسب برای عایق بندی و محافظت در برابر حرارت در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. به عنوان مثال، این چسب کنفی برای تقویت درزهای دیوار و جلوگیری از ترک‌ها و خرابی‌ها استفاده می‌شود.

صنعت الکترونیک: چسب کنفی به عنوان یک عایق برق خوب عمل می‌کند و در بسته بندی و ثابت کردن سیم‌های برقی استفاده می‌شود.

صنعت انرژی: این نوع چسب به عنوان یک باند ضد انفجار و ضد نشت برای باتری‌های لیتیومی با انرژی بالا در خودروهای الکتریکی جدید استفاده می‌شود. به عنوان مثال، چسب فایبرگلاس برای تثبیت بسته‌های هادی در تولید برق در توربین های بادی استفاده می‌شود.

صنعت بسته بندی: چسب کنفی برای بسته بندی و تثبیت میله‌ها استفاده می‌شود.

 

برای خرید این محصول با بهترین قیمت روی سبد خرید کلیک کنید فروشگاه بونو

 

 

پیام بگذارید